|

Klicka i kartan ovan för att komma till en karta där
den här bandelen ligger!
Sign= Platsens signatur.
Driftplats= Namnet inom parantes= tillhör inte denna bandel.
Namnet i rosa färg= Tidigare stavning.
Sida= Stationshusets läge i förhållande till spåret, räknat uppifrån.
h= höger, v= vänster.
Km= Avstånd mellan platserna.
Höjd= över havet.
Från= Tagen i drift.
Notering=
A avförd som trafikplats
abo automatisk blockpost
avx arbetsväxel
bgd bangård
BI borttagen infra-struktur
blp blockpost
fp förgreningspunkt
G godstrafik
grp grusgrop
hlp håll- och lastplats
hp hållplats
hpr rälsbusshållplats
hp hållplats med sidospår
hst hålställe
I infrastrukturell
kb kombinerad bro
lmk längdmätnings-konnektion
lp lastplats
mtmp militär-mötesplats
P persontrafik
rbg rörlig bro
sipl signalplats
stn station
sto stopplats
T trafikal
ts teknisk station
U upphört
vt vattentag
väg väg med stopplikt
* (åter)öppnad
† nedlagd
I nutidskoder:
Första bokstaven
F fullständig trafik
G godstrafik
I ingen
P persontrafik
Andra bokstaven
H hållplats
L linjeplats
S station
Ö övrig status
|
| Sign |
Driftplatsens namn |
Sida |
Km |
Höjd |
Från |
Notering |
|
|
|
|
|
|
|
| Ä |
(Ängelholm) |
|
0 |
5
|
1886-09-18 |
stn |
| Lokb/ Lbg |
Ängelholms lokbangård |
|
0,5 |
|
1904
|
ssp, BI |
|
| Hbvg |
Havsbadsvägen |
|
0,7 |
|
1938 |
hp, säsong, †1947 |
| |
Kronoskogen |
|
1,0 |
|
|
sto, † |
| |
Ängelholms kronoplantering |
|
1,0 |
|
|
| Äv |
Ängelholms värn |
|
2,0 |
8
|
1904-12-01 |
stn, hlp 1939,
†1953-06-10 |
| |
sidospår |
|
2,6 |
|
|
ssp; jordtipp |
| M |
Munkaågård |
|
5,6 |
20
| |
stn, hlp 1939, T hp 1941, I hp
~1945, †1953-06-10 |
| Muå |
Munka Ågård |
|
5,6 |
20 |
1904-12-01 |
| Mb/Mlb |
Munkaljungby |
|
8,3 |
40
|
1904-12-01 |
stn, †1953-06-10
|
| Sdh, Säh/Shu |
Skälderhus |
|
10,4 |
49
|
1904-12-01 |
stn, hlp 1943-09-01, †1953-06-10 |
| Åö |
Åsbo-Össjö |
|
14,0 |
48
|
1904-12-01 |
stn, hlp 1941, †1953-06-10 |
| Kn/Kna |
Källna |
|
16,0 |
33
|
1904-12-01 |
stn, hlp 1939, †1953-06-10
|
| |
Kellna |
|
|
|
|
| Ölb |
Östra Ljungby |
|
19,4 |
31
|
1894-01-15 |
stn, hlp 1967, lp
1968-05-12, †1975 |
| Ly/Lrö |
Lyckås-Rösa |
|
22,6 |
34
|
1907-05-01 |
lp, hlp 1920t, †1953-06-10 |
| Gp/Grp |
Gråmanstorp |
|
24,8 |
31
|
1907-05-01 |
stn, hlp 1941, †1953-06-1
|
| Kl |
(Klippan) |
|
|
35
|
1875-03-17 |
stn |
| Källor och referenser | |
|
Svenska Järnvägsklubben, SJK, Järnvägsdata 2009 | |
|
Olofsson, Carl, Sveriges Järnvägar, 1920 | |
|