HOME
INDEX

096     Sundsvall - Harmånger

FÖREGÅENDE
LISTA
(Sundsvall) - (Harmånger)
NÄSTA



Klicka i kartan ovan för att komma till en karta där den här bandelen ligger!

Sign=
Platsens signatur,
Driftplats= Namnet inom parantes= tillhör inte denna bandel, Namnet i rosa färg= Tidigare stavning,
Sida= Stationshusets läge i förhållande till spåret, räknat uppifrån, h= höger, v= vänster,
Km= Avstånd mellan platserna,
Höjd= över havet,
Från= Tagen i drift,

Notering=
A
avförd som trafikplats
abo
automatisk blockpost
avx
arbetsväxel
bgd
bangård
BI
borttagen infrastruktur
blp
blockpost
fp
förgrenings-punkt
G
godstrafik
grp
grusgrop
hlp
håll- och lastplats
hp
hållplats
hpr
rälsbusshållplats
hp
hållplats med sidospår
hst
hålställe
I
infrastrukturell
kb
kombinerad bro
lmk
längdmätnings-konnektion
lp
lastplats
mtmp
militär-mötesplats
P
persontrafik
rbg
rörlig bro
sipl
signalplats
stn
station
sto
stopplats
T
trafikal
ts
teknisk station
U
upphört
vt vattentag
väg
väg med stopplikt
*
(åter)öppnad
?
nedlagd

I nutidskoder:
Första bokstaven
F
fullständig trafik
G
godstrafik
I
ingen
P
persontrafik
Andra bokstaven
H
hållplats
L
linjeplats
S
station
ö
övrig status
 

Sign Driftplatsens namn Sida *Km Höjd Från Notering







Suc (Sundsvall C) v 347,343 7 1925-12-17 stn; FS
Signal H 345,000 1959-05-31 sipl, A; enbart körriktning söderut
Signal J 344,900 1959-05-31 sipl, A ; enbart körriktning norrut
Kub Kubikenborg v 344,700 14 1925-12-17

stn, hlp 1930, hp 1930t, † 1958; sign Kb, Kbg/Kub

Bres Bredsand 341,200 251942 hp, † 1959-05-31
Fn Fläsian 341,200 25 ~1926 hp, †1931
Ston Stockviksverkens 341,169 25 1979-06-11 lp; GL
Bres Stockviksverkens nedre 341,169 25 1947lp
Sk Stockvik 340,000 ~1926 hp, † 1931
Sk/Stov Stockvik 339,800 1944 hpr, † 1959-05-31
Stog Stockviks gummifabrik 339,187 17 1945 Stockviksverkens lp ; <1951-06-15 Stockviks övre (Stoö) gummifabrik (Stog); GL
Svartviks fabriker 339,187 17 1945 Stockviksverkens lp ; <1951-06-15 Stockviks övre (Stoö) gummifabrik (Stog); GL
Stoö Stockviksverkens övre 339,187 17 1945 Stockviksverkens lp ; <1951-06-15 Stockviks övre (Stoö) gummifabrik (Stog); GL
Svk/Sik Svartvik h 338,254 25 1925-17-12 stn, † P 1964-05-31, I lp 1965, I stn 1976-06-21, † 1976-08-01; IS
Signal 337,500 1959-05-31 sipl, A ; enbart körriktning söderut
Hm Hemmanet 1927-05-15 hp, † 1931
Nk Nolbykullen ~1926 hp, † 1931
Sik lp Svartviks lastplats 336,400 26 1936 lp, † 1954
Signal 336,300 1959-05-31 sipl, A ; enbart körriktning norrut
Gk Gumsekullen ~1926 hp, † 1932
Kby Kvissleby v 335,500 18 1940-10-01 hp, † 1959-05-31
Nly Nolby   334,600   1944 hpr, † 1959-05-31
Ny Nolby h 334,600 13 ~1926 hp, † 1931
Värstaborg 1927-05-15 hp, † 1931
  Ljungan   332,400   bro 114 m
Nj Njurunda h 332,054 14 1925-17-12 stn, † P 1968-05-12, I lp 1976-09-01, † 1976-10-01, BI 2004-05-20
Ma/Maj Maj h 327,323 37 1927-11-01 stn, hlp 1935-04-01, hp 1930t, † 1961-05-28, ts 1979-05-28; IS
Nrå Nyråviken v 321,000 71 1935 hp, † 1968-05-12
Amn Am/Armsjön v 318,200 71 b1930t hp, † 1968-05-12
Åk/Åkg Årskogen h 315,715 77 1927-11-01 stn, † G, † 1968-05-12; IS
Ssv Storsvedjan v 314,100 84 1927-11-01 hp, † 1967-05-28
Tjvk Tjärnvik 308,900 81 1942 hpr, † 1960
Stoppställe 307,560 sto, U
  Gryttje 306,400 2006-09 ssp, lp 2007-01-01; GL
Rust Rustvägen 306,100 1950 hpr, † 1959-05-31
Gp/Gnp Gnarp v 303,527 55 1927-11-01 stn, † P 1968-05-12, † 1977-06-01, *P 1998-01-05; PS
Gpå Gnarpsån v 302,200 50 1938-05-15 hp, † 1966-05-22
Ås Ås 302,200 50 1927-11-01hp
Bl/Bäl Bälinge h 297,800 74 1927-11-01 hp, † 1934-05-15, hp 1940-05-15, † 1966-05-22
La/Lsa Lindsta h 292,300 33 1927-11-01 hp, † 1968-05-12
Jäd Jättendal 291,100 28 1977-03-14 ssp, BI 2000-11-19
J/Jäd Jättendal 291,064 281927-11-01 stn, T hp 1966-05-22, I hps 1967, † 1968-05-12, BI 1973
Stj Skarvtjärn h 286,700 23 1927-11-01 hp, † 1968-05-12
Hg/Håg (Harmånger) v 283,506 171927-11-01 stn, † P 1968-05-12, † 1984-04-01; ansl NHJ; ramp 1435>891; IS

Källor och referenser
Svenska Järnvägsklubben, SJK, Järnvägsdata 2009
 
Övrig information

' Kilometertalet räknat från Uppsala.


TOP
FÖREGÅENDE
NÄSTA

Upprättad: 2004-12-05   /   Webmaster: Benny Nilsson  /   Författare: Kjell Byström, Östersund
Uppdaterad Rolf Sten 2015-01-01